2009
08.25

Това е първата публикация в корпоративния блог на Фибран България АД. Като всяко начало предполагам, че и това начинание ще има трудно “детство”, но това няма да е пречка. Уейн Грецки, един велик бивш хокеист е казал: “You miss 100 percent of the shots you never take” или с други думи е важно да се пробва и само бъдещето ще покаже дали сме сбъркали или не.

Фибран България АД, като лидер на пазарът на топлоизолационни продукти и единствен производител на топлоизолация от екструдиран пенополистирол винаги е била компания с иновативно мислен и подход, което от своя страна се е отплатило на собствениците с това, че сега името “Фибран” е станало нарицателно за топлоизолация. В момента икономическото положението е такова, че поставя предизвикателства пред фирмите, които не са на повече от 10-15 години. Предизвикателства да се справят в ситуация, в която до сега не им се е налагало да съществуват. Но това от друга страна отваря перспективи и възможности пред по-добрите в отрасъла да покажат своето превъзходство в натурални измерители, управленски капацитет и поведение – социално и пазарно. Оборотите несъмнено са спаднали при повечето компании, но борбата за оцеляване и запазване на пазарния дял остава и дори е на първо място в подобна пазарна конюнктура. Средствата и начините използвани от всеки са различни. Първата вълна при много компании беше да се снижат разходите като се намалят възнагражденията или се уволнат служители, но това не е никак социална мярка. Напротив, инвестирането на средства в социална корпоративна култура е по-провилния подход, макар и не по-лекият.

Различният, черната овца в стадото винаги са били ясно откроими сред останалите, сред мнозинството. Фибран България АД иска също да е най-ярката звезда в небето. Затова стартираме тази инициатива: “Здравей, Фибран блог!” Хубаво е в началото да споделя какво е това блог и какви цели си поставяме с неговото стартиране. Блогът е интерактивна медия, комуникационен канал или по-точно маркетингов комуникационен канал. При него акцентът се поставя върху възможността за двустранна връзка с читателите или потребителите. Основните функции, за да изпълнява своята задача при блога са общуване, споделяне и доверие. Важен е потребителят и затова ние трябва да сме му полезни с нещата, които ще споделяме тук. Трябва да му дадем възможността той също да е част от полезността, която един продукт може да носи, като се вслушваме в коментарите на нашите читатели или потребители.

Какво може най-вероятно да срещнете в нашия блог:

  • представяне на продукти на фирмата и на техните приложения, полезни съвети и новости около продуктите;
  • информация от “кухнята” на фирмата;
  • постижения на фирмата;
  • актуални промоции и оферти;
  • да се обсъждат проекти на фирмата, където е приложен нашия материал или нови нормативни постановки;
  • да се анализират и разясняват различни факти от специализирана материя в строителството;
  • информация за нашите партньори;
  • какво ни харесва, от какво се интерисуваме, какви каузи поддържаме, за какво ни пука, какво искаме да променим;
  • нашата философия на работа;
  • да потърсим мнения и препоръки за нашите продукти от своите клиенти;
  • интресена лична (но не много лична) информация за служителите;
  • исторически данни за развитието на бранша, фирмата, партньорите ни;
  • интервюта с доказани имена в бранша;
  • интревюта с известни хора или хора ползвали ашите продукти, които да споделят техния опит и пр.
  • разбира се не на последно място, ще очакваме и вашите предложения, препоръки или проблеми, които искате да обсъдим или да споделим нашето мнение

Ето и целите, които си поставяме да постигнем с този блог:

  • Подобряване на оптимизирането (откриваемостта по определени ключови думи и фрази) на сайта на фирмата;
  • Утвърждаване на търговската марка;
  • Привличане на нови клиенти;
  • Създаване на собствена медия;
  • Получаване на бърза обратна връзка от клиентите;
  • Персонализиране на фирмата с показване на хората, които работят в нея с техните интереси и лични качества;
  • Изграждане на връзка с клиентите на лична основа за да спечелим тяхното доверие;
  • Създаване на общност от подръжници на марката;
  • Създаване на шум около марката и маркетинг от „уста на уста”.

Това в най-общи линии ще се опитаме да свършим в предсоящите месеци и се надявам, благодарение на усилията както на нашия екип, така и на всички наши читатели или клиенти да развием тази идея в още една от добрите практики в бизнеса, която да донесе добавена стойност и полезност на нашите крайни клиенти.

Вдъхновител на това което може да видите в нашия сайт и целите на един блог е Стефан Русев, http://www.indesign-bg.com/.

1 comment so far

Add Your Comment
  1. Фибран България е един от най-добрите партньори в строителството.